Roliga situationer i Isfolket
Finns ju tråd om det sorgliga men vad finns det för positiva/roliga scener? Eller när man bara känner "yes!"
Just nu är jag på bok 16 så Ingrids och Dans munhuggeri är kul.
Boken innan när Vendel och Anna-Greta (? Maria?) slänger käft i slutet Hon verkar riktigt härlig, henne hade jag velat se mer av :)
Villemo bevisar att hon kan trolla och ber Sol om hjälp men det är bara ett litet eldklot eller nåt som fräser till och Dominic skrattar så han skakar.
Tristan som "står upp för" Bronhilde (tror jag hon hette, svårt att komma ihåg namn nu för tiden). Bara så fin relation.
Kapten Dristig och hans kikare som han tänker ska imponera på trion Villemo/Dominiklas
"I'm too old for this shit."
#0: Tror hon hette Bronislava.
Det finns en del roliga scener också…Just nu kommer jag bara ihåg etvå, och det var under rättegången mot Alexander Palladin och Cecilie skulle försvara honom.
Det var någon som hade sett Hans Barth lämna Alexanders rum mitt i natten, och då kontrade Cecilie med att även hon var där, Alexander var en hängiven schackspelare, och det var inte varken hennes eller Hans Barths uppgift att påpeka att klockan var så mycket.
Sen frågade advokaten eller vem det nu var om Cecilie hade sett eller hört något om Alexanders påstådda läggning, varav hon konstaterar att det hade hon verkligen inte, utan det hade snarare varit tvärt om, att Alexander hade haft svårt att hålla sig i styr när han var med henne 😊
#1 Ja det gjorde hon ju. Blandade ihop hennes namn, hon blev omdöpt till Hildegard
"I'm too old for this shit."
#2: Ja precis. Hertigen tyckte att Bronislava var så svårt att uttala, så han döpte om henne helt abrupt till Hildegard.
Håller helt med Tristan angående namnet, Hildegard är ett alldeles för hårt namn på hertiginnan som är en väldigt mjuk och kärleksfull person.