Annons:
Etikettsagan-om-isfolket
Läst 1574 ggr
Axna
9/3/09, 1:07 AM

Sorgliga situationer (Isfolket)

När och varför grät du när du läste sagan om isfolket?

/Axna

Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)

Annons:
Axna
9/9/09, 5:19 PM
#1

En sorglig scen är när Silje och Tengel dör… Då känns det tomt!

Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)

AnneN
9/9/09, 5:21 PM
#2

Tycker det är sorgligt varje gång någon av dem går bort, fast efter man fick reda på att de kan dyka upp igen som andar så kändes det inte lika sorgligt längre.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Axna
9/9/09, 5:29 PM
#3

Det har du rätt i… Jag började faktiskt gråta när Villemo dog. Hon va så ensam och förvirrad när Dominic gick bort!

Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)

[Tassy]
1/26/13, 1:45 PM
#4

Tengel och Siljes död, Domenic och Villemos död, och Sagas död när lille Henning blir alldeles ensam! Rynkar på näsan Det är väl dom jag minns bäst, men många tårar har fällts både här och där i serien.

Tarotstollan
5/27/22, 8:43 PM
#5

Det är så många sorgliga avsked men jag kommer ihåg när Sol valde att dö som häxa men att Tengel hjälpte henne att somna in innan hon skulle avrättas och antagligen brännas levande på bål. Kommer inte ihåg vad som var bestämt i det fallet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Syntium
5/28/22, 7:09 AM
#6

Är på bok 16 i denna senaste omläsning så ja, Tengel och Silje är stark. Han är så trött efter Kolgrims födsel, hon är dödligt sjuk 😢
Tarjeis död. Kaleb och Mattias död.

I kontrast så känns det snopet när andras död bara nämns i förbifarten. Nu senast hade Niklas och Irmelin dött i en farsot men de var ju båda av Isfolket så de ska ju ha lite mer motståndskraft? Visserligen hade deras berättelse inte samma epik som Villemo och Dominics eller fick lika mycket utrymme men jag ville veta mer om dom denna gången så kändes lite tomt


"I'm too old for this shit."


Annons:
Draken
5/28/22, 10:55 AM
#7

Tengel och Siljes död var den värsta för mig. Det var fruktansvärt tyckte jag. Har blivit ledsen under alla dödsfall,men vssa tar sämre än andra.

Blev också lite snopen över Nicklas och Irmelin, och lika snopen, om inte värre, över Elisabeth och Vemunds död.

Heike och Vinga var de värsta dödsfallen efter Tengel och Silje.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: